SKITT!!

Nu har de vart 2 dagar jag värkligen inte har skött mig jag har käkat allt i från daim,godis och chips jag mår så jävla dåligt men i går sa jag att det var sista dagen.. så nu väger jag 79kg..

Men i går så var jag till docktorn och jag trodde jag var i topp med min vikt jag trode det bara var jag som tyckte jag var 'tjock' men när vi sätta oss och skulle prata så fråga docktorn om jag träna eller rörde på mig och jag svara inte men jag menar jag tycker att jag rör på mig när jag går utt med hunden men jag svara inte men sen sa han att ' jag kan se att du inte rör dig för att du har gått upp i vikt' så nu f*n skall jag inte käka godi eller nått till fredags godis utan det blir att käka frysta hallon med nått sötningsmedel 'eller vad man kalar det' så nu vill jag gå ner till 68 eller 71.. det är ju inte mycket om man tänker på det..




Kommentarer
Postat av: J

You go girl!

Jag kan säga dig att de gånger jag "i min ungdom" försökt gå ner i vikt, har det misslyckats.

Man ska inte tänka på det för mycket, utan ta vettiga beslut i varje stund.

Är du sugen på något? Ja, men drick ett stort glas vatten och ta en nyttig macka eller banan och vänta en stund. Oftast går suget över.



Äter man godis eller sött triggar man sötsuget ännu mer, och då vill kroppen ha mer, mer, mer.



Prova att äta tuggummi (sockerfritt) tills sötsuget lagt sig lite.

..och sluta inte med allt på en gång.

Om du satsar på att sluta med en sak i taget, så kommer du nå långt vecka för vecka.

Det handlar faktiskt om en ny livsstil, inte om att allt ska ske IDAG.



Jag gillar dessutom nutrilett bars, eller allevo bars (apoteket). De innehåller också kalorier, men mycket mindre än t.ex. daim.

2009-03-14 @ 06:03:49
URL: http://livselixir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0